pátek 19. listopadu 2010

den 87 - Peníze.

Zase se nechce z postele.I když je pátek.Ranní cesta na autobus kolem bankomatu a tam nic.A mě to zase srazí na kolena a celý den musím myslet na ty pitomé peníze.Jsem z toho nervozní a neštˇastná.Nadávám si,že neumím hospodařit.Ale já neutrácím.Žijeme tak skromně,že už není kde ušetřit.Pořád jen počítám co můžu a nemůžu koupit.První letím zaplatit školu,klukovi koleje.Teď bylo pár výdajů navíc -promoce,dárek,cesta,přespání ve stacionáři.A už se v tom vezu.Přede mnou další výdaje-vánoce,narozeniny.Strašně jsem samu sebe musela přesvědčovat,že to zase zvládnu,že hlady neumřeme.I pár věcí na zítřejší oslavu jsem pořídila.Bude to skromnější,ale bude i s dortem.Jen tu náladu ze sebe vykřesat.Mladá taky ve škole moc nezářila.Bouchala do lavice,když učitelka četla.Přitom mi to vypráví,pamatuje si i název knížky.A doma email od syna,že přijede až zítra.Je toho zase nějak moc.Chci být nad věcí,říkat si ,že peníze nejsou důležitý.Jenže je to těžký.Ráno jsem vyslechla rozhovor dvou slečen co jim budou rodiče kupovat na vánoce.Lítali počítače,hifi věže,tisíce.
Já vím,že mladé je cena dárku putna a syn to chápe.Ale já sama bych svým dětem chtěla dát to co si moc přejí,po čem touží-a k tomu jsou potřeba peníze.Dnes je mi malou útěchou,že nemám dluhy,že platím nájem včas.Dnes je mi přízemně závistivě.Závidím dceři,že je tohohle ušetřena.Závidím jí tu radost s každé maličkosti.Většinou jsem s tímhle stavem socky srovnaná.Přesvědčuju své okolí jak to zvládáme.Jen občas je mi líto,že se neumím líp postarat.

7 komentářů:

  1. Slzičko,já to řeším ořád,bud ráda že nemáš dluhy...my máme hypotéku a plno dlašího...lepíme to jak to jde a taky si někdy nadávávám,že neumím hospodařit:-(

    OdpovědětVymazat
  2. Slzičko, to jsme na tom podobně...Dnes jsem prala poprvé v životě bez prášku na praní, myčka myla bez tablet...Nějak plácáme hypotéku, leasing a jen se děsím, aby se manželovi nic nestalo... Holky psaly Ježíškovi a tolik se těší a já vím, že jim toho moc dopřát nemůžu...ještě že Jendovi stačí k radosti lízátko...

    OdpovědětVymazat
  3. Peníze, to je problém...Taky si myslím, že je fajn, že jsi bez dluhů. Počítat musíme všechny, ale ty to máš těžší, že jsi na děti sama. Moc přeju, ať se to vrátí zase brzy do finanční rovnováhy!

    OdpovědětVymazat
  4. I my jsme na tom podobně - teda vlastně mnohem lépe než vy(mohly bychom si tykat?)-jsme na to dva. Přesto peněz není nazbyt. O nějakých tisících na Vánoce nemůže být ani řeči. Taky si vždy říkám, že by asi lidi koukali, jak řešíme Vánoce. Ale pro nás to má úplně jiný význam. Dárky pro Bětušku (ale tak dva-tři)nepřeháníme to a nějaké maličkosti pro nás. Pro kamarádky letos vyrábím, vyjde mi to na nějaké desítky korun a přesto to potěší. Jste moc statečná a je to těžké být na všechno sama. Opravdu není důvod si vyčítat špatné hospodaření. Tahle doba je prostě těžká pro život bez partnera a zázemí. Přeju hodně sil a lepší dny :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Slzičko, napiš mi na kadlec.jitka@centrum.cz.
    Prosím, chtěla bych Terezce udělat na vánoce radost.

    OdpovědětVymazat
  6. Slzičko...mě to napadlo taky...včera jsem sháněla na tebe kontakt.napiš prosím na
    seitlovadagmar@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Všem děkuji za podporu,já vím,že v tom nejsem sama -jen to na jednu občas padne.

    OdpovědětVymazat