sobota 9. července 2011

den 319 -8.7.pátek - Našla si mě.

Asi jsem vstávala zadkem napřed a od toho se celý den odvíjel.Zatím co dítě mé v pohodě -dokonce se ráno usmívalo a chválilo se jak dlouho spalo.Dopoledne jsem to přičítala zatažené obloze.Bylo docela tma,foukal vítr.To všechno dobré důvody proč nikam nevyrážet.Po obědě na mě padla únava.Mladá vzala zavděk Cédéčkem a ukázněně poslouchala.A já vytuhla.Probudila jsem se do celkem slunečného odpoledne.Jenže mi seděla za krkem.Nezvaná,nechtěná.A zase mi říkala jak jsem sama,jak budu sama,jak se všichni kolem mají,že někoho mají,jak si užívají léta a já tu tvrdnu a lituju se.Neměla jsem odvahu ani vylízat ven.Prostě  to dneska nějak nevyšlo.Tak snad zítra.Myslela jsem ,že den skončil.Jenže v době kdy já seděla u počítače a mladá byla uložena děli se věci.Najednou jsem slyšela bouchání -tu v jedné místnosti,tu v druhé.Vypnula jsem počítač a šla se odebrat na lože.Mladá nespala -mladá byla úplně rozhozená a vzteky bušila do zdi.A to co jsem slyšela byla práce některého ze sousedů.Aby mě upozornil,že mám zvednout prdel a utišit ji.Oni mají právo na odpočinek,platí daně,pracují.Chápu,většinou se to snažím minimalizovat -dnes jsem prostě neslyšela.A tak jsem se snažila uspat své rozhozené dítě.Nešlo to.Bylo horko,vedle hrála další hodinu televize,naproti svítili,hlasitě si povídali.Vztekala se ona a potom už já.Brečela ona i já.Usnuly jsme někdy nad ránem.Mě se pěkně zahnízdila za krkem a nechce se pustit.Ještě vymýšlí jak mě ráno zpraží soused,jak si dojdou ztěžovat a já budu muset vysvětlovat cizím neznalým věci proč nejsem schopna zařídit aby mé dítě nebušilo do zdi.Rozumím tomu,že není med bydlet pod-nad-vedle nás.Ale ve srovnání s prvními 7 lety je to občasný čajíček.Můžu zcela nezaujatě prohlásit,že tu máme lepší kandidáty na rušení nočního klidu.A já je taky slyším -když v 11 večer učí dítě matiku,když se hádají,oslavují ,dívají se na televizi zatím co mi už ne-nebuším na ně.Jsem tak ohleduplná,že hudební hračky jí dávám až po 8 a jen do 8.To mám za tu omylem vytřenou chodbu -každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán.

4 komentáře:

  1. Slzičko moje milá, snad už je Ti líp. Nesmutni. Já taky nejedu na dovolenou..a mít chlapa leckdy není až tak velké terno...dalo by se povídat...Hele, odkud jsi??? Bude líp! Určitě!

    OdpovědětVymazat
  2. Holky přidávám se..chlapa mám a taky sedím doma...souhlas s Amelii..někdy to fakt není terno a abych pravdu řekla mít peníze, tak vydržím i bez chlapa :-D
    Slzičko bude líp uvidíš...taky mám někdy depku, že se ostatní mají líp, že mě nikdo nemá rád....asi to holt patří k životu. Už jsem to dnes psala na blog Martince, zalíbilo se mi to na blogu u Kejt
    Oslův příběh

    Jednoho dne starý osel spadl do staré studny. Chudák zvíře brečelo a brečelo po několik hodin a farmář se snažil vymyslet, co dělat.

    Nakonec si uvědomil, že nepotřebuje ani studnu, ani osla a rozhodl se studnu i s oslem zasypat.

    Požádal pár sousedů, aby mu pomohli. Každý popadl lopatu a začal házet hlínu, písek i smetí do studny. Napřed osel začal hlasitě brečet, ale pak se utišil.
    Ještě tam hodili pár plných lopat, pak se farmář podíval do studny a uviděl něco zcela nečekaného.

    Jak lopata padla na osla, on to otřásl a pak na tu hlínu a smetí šlápl, aby se dostal výše.

    A čím více farmáři na osla házeli hlínu a smetí, tím výše stoupal. Nakonec byl osel

    ve studni už tak vysoko , že vyskočil ven a odběhl.

    A co z toho plyne?

    - že život na tebe občas bude házet špínu, různé druhy špíny. Umění je to setřást a šlápnout výše,
    – že každá naše potíž je schůdek, po kterém se dá jít nahoru.Můžeme tak vylézt i z těch nejhlubších studen,

    – že nesmíme nikdy přestat, nesmíme se vzdát,

    – že můžeme a musíme tu špínu ze sebe setřást a udělat krok nahoru!

    Proto si pamatuj 4 jednoduchá pravidla pro spokojenost:

    1. Osvoboď srdce od nenávisti a odpusť těm, co ti ublížili.

    2. Netrap se minulostí ani budoucností, protože co bylo, to bylo a co bude,

    stejně nevíme.

    3. Žij jednoduše a skromně, měj radost z toho, co máš.

    4. Dávej více a očekávej méně.

    Moc se mi to líbí....a hezký zbytek víkendu tobě i mladé :-)

    OdpovědětVymazat
  3. je to krásně napsáno..myslím na vás , a takoví sousedi byli a budou, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde...

    OdpovědětVymazat