pondělí 10. června 2013

52 -týden čtyřicátý -3.6.-9.6. 2013

Pondělí.Vstáváme jako do školy.Ale jedeme do Kolína.Mladá se dočkala a veze se autobusem který jezdí před tím naším školním.Já nadšení nesdílím.Je ve mě malá dušička.Ke všemu pořád prší,já jen teoreticky vím kam mířím.Nakonec to šlo.V 8 už sedíme v čekárně na mamograf a mě je ouvej.Mladá je naštěstí hodná.Čeká až mámu vyšetří na mamografu,potom i na UZ.Snad dobrý,ale pro jistotu mám termín na biopsii.Což moc dobře nezní.Nemyslet!!!!!!Jedeme k nádraží.Za odměnu obchoďák,ale vůbec mě to tam nebaví a krom olejíčku do aroma lampy jsem nic nekoupila.Na nádraží zmatek -nevím proč jsem nejela autobusem když jsem to věděla.Strašně dlouho čekáme v přistaveném vlaku než se rozjede.A mladá začala zlobit a já to nedávám.Jsem bolestínská,vyděšená,naštvaná na celý svět,že tohle všechno musím absolvovat a za ruku s mladou, protože jsem posraná strachy někomu říct.Bojím se reakcí,odmítnutí -vždyt´všichni mají přeci své povinnosti.Ale já to sama nedám.Musím to říct alespon´synovi aby se měl čas připravit pokud bude nejhůř.Jenže nevím jak,kdy.Vím jen jedno,že biopsii s ní nedám a zase mám tak blbý čas -nebyl prostor vyjednávat -už tak jsem tam byla vmáčknutá jako akutní.Mladou nemůžu nechat ve škole,protože jí nejsem schopna vyzvednout v čas.Musím někoho povolat.Musím to říct nahlas.Možná mám rakovinu prsu.


Úterý.Vstávám zase o trochu dřív.Ale docela ráda,potřebuji nebýt s mladou.Odevzdána a já o samotě.Cukrárna,second hand,čekání v šatně.Všechno to na mě sedlo a já jsem šíleně unavená,ospalá.Mladá dobrý -jen ty koně asi už do konce školy v tomhle nečase nebudou.Cesta dobrá.Doma toho nejsem moc schopná udělat.Pokus o vylepšení nálady tancem nějak nevyšel.A i to pexeso hraju jak ponocný.Musím se vzpamatovat!!!Snažím se soustředit na prodloužený víkend v Praze.Navzdory tomu co se tam děje nakonec jedeme s mladou hlídat kocoura.Budeme tam 2 noci spát a 3 dny objevovat Prahu.Tak strašně jsem se na to těšila,hledala co všechno chci vidět,plánovala trasy.Cítím se unavená a to nechci.Musím žít -naplno -právě proto,že nevím co bude.Na beznaděj je pořád času dost.

Středa.Moje středa.Už ráno občas vykoukne slunce.Mladá odevzdána a já se vracím i s nákupem domů.Velké prádlo,druhá snídaně.I ten spánek byl.Potom jsem si připálila oběd -tak moc,že na mě klepala sousedka jestli nehoří.A druhá pračka,ještě něco poklidit a pro mladou.Dnes vyjímečně  bez deště.Doma toho zase už moc neuděláme.Každý podvečer na mě padne tíha celého světa.

Čtvrtek.Ráno je zase o něco lépe -naděje,že zahlédneme slunce.Cesta dobrá.Dnes ve společnosti.Dnes poprvé o tom mluvím nahlas.Je to úlevné-asi mám štěstí,že kamarádka prožívá něco podobného s tchánem.Taková malá příprava na zítra kdy to snad dokážu říct synovi.Mladá byla hodná.Doma odpočívání a dodělávání úklidu.A balení.Měla bych se těšit -chci se těšit.Ale pravděpodobně mu zkazím víkend a po něm nebude prostor.Nikdy není vhodná doba,místo.Snad to zvládneme -on i já.

Pátek.Vstává příliš brzy.Ví,že dnes jedeme do Prahy,že tam budeme spát a moc se těší.U mě je to trošku složitější,ale plán mám -užít si to co to půjde.Vyrážíme na cestu.A do Prahy přivážíme sluníčko a letní den.Metrem se dopravujeme na místo setkání.První dorazil syn.Zeptal se mě ,,Jak je?".A protože mě zná a viděl,že jsem se začala kroutit pochopil,že tu něco je.A tak jsem to ze sebe vychrlila a statečně nezačala brečet.A on nehnul ani brvou a jen řekl,,Samozřejmě"Jako,že dorazí domů,mladou ohlídá,že na to od ted´nebudu sama.Vzali nás s přítelkyní k nim a potom na oběd do restaurace.A zase zpátky do bytu.já dostala návody na krmení kočky,rybiček,plánky města,spoje autobusů,tramvají.Oni odjeli na svůj prodloužený víkend a my s mladou započaly ten náš.První byla v plánu konečně výstava v Malostranské besedě Vikýře play.Obě jsme odcházely spokojené.Cestou do bytu ještě zastávka v obchodě.To mi asi dalo nejvíc zabrat.A už jen večeře,hraní s kocourem,Vyprávěj a spát.Zítra toho máme v plánu moc.











Sobota.Mladá i kocour se zbláznili.Vstávají v 5.Kocour budí mladou -skáče na ní a mladá budí mě.Venku je slunečno a my po snídani vyrážíme.Dnes máme v plánu Botanickou zahradu a hlavně skleník Fata morgana.I když jsem se cesty docela bála nakonec jsme zvládly i výluku v metru a náhradní autobus.Jsme prvními návštěvníky a skleník máme jen pro sebe.Jen se mi zdá menší než jsem si myslela,že je.Potom jsem se chtěla uchýlit před sluncem do parku u Trojského zámečku.Jenže ten byl uzavřen.A tak jsem vzala zavděk Zoo i když jsem tam vlastně jít vůbec nechtěla.Pro nás je terén docela náročný.Takže občas měla krizi.A já se tam zoufale nevyznám i když jsem si zakoupila mapu.Ale ve výsledku to šlo.Dostala za odměnu jízdu vláčkem a jednu žirafu sebou.Cesta zpět byla mírně dobrodružnější.Bezchybně jsem dorazila do Holešovic a tam se začala motat v kruhu.A né a né najít tu cestu k zastávce autobusu XC.Nakonec jsem na rady jela tramvají a na náměstí které mi doporučili jsem se našla.Najednou mi byl jasný směr kterým se dát,tramvaj kterou jet.Ta úleva!!!A protože tohle je naše mini dovolená nevařím.Neseme si čínská jídla sebou a já chrochtám blahem tam tou dobrotou bez práce.Podvečer trávíme v příjemném stínu bytu.Odpočíváme,hrajeme si.Je nám fajn.















Neděle.Opakující se scénář ze včerejška.Původně jsem chtěla dnes jen odpočívat a připravovat se na odjezd.Ale to by byl moc dlouhý den.A tak zase brzy vyrážíme.A v 8 ráno už stojíme na nádvoří Pražského hradu.Kupodivu né osamocené.Je tu ticho a slunce nabírá na síle.Procházíme historickým městem.Potkáváme jen lidi se psi,běžce a uklízející pracující.Koukáme na střežený Karlův most.Marně hledám obchůdek,informace, kde bych koupila nějakou turistickou známku.Je příliš brzy.Zatím co mi jsme už 4 hodiny na nohou město se teprve probouzí.Vracíme se.Už začíná být nepříjemně dusno,mladá viditelně uchozená.Chystám oběd a uklízím.Po obědě krátká procházka po okolí.Nedaleký park.Ale ani tam není moc příjemně.Dusan-hnusan.Po 3 dorazili mladí.Viditelně uvaření z dlouhé cesty.Balím a syn nás vyprovází na vlak.Začíná pršet.Vlak je kupodivu poloprázdný,vzduch se aleponˇtrošku pročistil.A my jsme to zvládly.Podle její dnešní nenálady jsem se děsila předem.Doma už jen pořádně vyvětrat,povečeřet a spát.Zítra se bude těžce vstávat.Ale užily jsme si to!!!








4 komentáře: