neděle 13. ledna 2013

52 -týden devatenáctý -7.1.-13.1. 2013

Pondělí.Vyrážíme.Za deště,šílené tmy.Strašně musím bojovat sama se sebou.Abych nezabředla do depky.Všechno jí hraje do karet.Počasí,světelné podmínky,samota.Při chození z krámu do krámu jsem ji zahlédla.Knížku.A hned mi bylo trochu líp.V cukrárně ponořená do děje -hlavní hrdinka se prochází na prosluněném Kypru.Jedeme domů.Odpočívání,jídlo.A potom trocha učení a uklízení.Podvečerní rituály v podobě Ulice,koupání a sepisování událostí dne mě trochu uklidňují..Snad se toho sluníčka taky brzy dočkáme.


Úterý.Doma to jde.Mladá čilejší než já.Nese si svůj blikající přívěšek ve tvaru auta a svítí nám na ranní cestu k autobusu.Je nadšená.To já musím trochu víc bojovat abych nepodlehla.Jde to ztuha.Knížky které by si mladý přál k narozeninám asi nedokážu sehnat.A nic jiného mě nenapadá.Mám pocit,že už se ocitám v jejich spárech.A do toho se Někdo do mě pořád trefuje.Někdo trousí poznámečky -kritika,posměch -na to jak žiji,jaká jsem,co dělám,nedělám,co nosím ,nenosím.Netuším čím dotyčného irituji.Mladá je alespoň vzorná a chválená.Hned se jede domů veseleji.A už jen ten náš byteček -bezpečí,jídlo a teplo.I dnes úkoly a skládání puzlle.K večeru se ještě přidal mírný strach z pořád omílané chřipky.Aby to mladá nechytla a když aby to zvládala.Jenže moc s tím nenadělám -autobus,děti ve třídě.Tak jsem alespoň vytáhla a naordinovala vitamín C.A budu doufat.

Středa.Šílené a protivné probuzení.Po 5 začala bušit do zdi a já netuším proč.Jsem rozladěná a ona kupodivu funguje úplně vzorově.Odevzdána.A já zase sama.Mám strach jak to zvládnu.A najednou,zcela neočekávaně se ze zatažené oblohy na chvíly prodralo slunce.A protože i dál mrholilo a mžilo,nad městem se objevila duha!!!Byla tam jen krátce a já ji stihla vyfotit.Udělalo mi to ohromnou radost.Mladá opět chválená.Doma se jen ohřát a vyrážíme.Dnes na ni byly dvě asistentky -nová se zaučovala.Tak se hodně předváděla a moc málo plavala.Večeře a brzo do peří.





Čtvrtek.A zase tma,déšť a vítr.Mladá po ránu upovídaná.Já jdu na poštu a po obchodech.Tu svou knížku co už ji mám skoro přečtenou a co se mi moc líbí jdu koupit ještě jednou.Poputuje jako narozeninový dárek k babičce.Těším se jak bude udivená.Mladá opět chválená.Dnes má motivaci -odpolední program.Dojely jsme domů a ve schránce výzva k vyzvednutí balíčku.Knížky!!!Ale nejdřív jdeme na Tříkrálovou sbírku -takové slavnostní zakončení.Koná se venku na našem hřišti,s živým Betlémem,hudbou a i ti Tři králové budou.Líbí se to nám oběma.Zpívající děti z mateřinky,tančící větší,něco jako divadlo dětí z DD.Potom si krátíme čas do doby než můžu pro balík na poštu.A docela jsme se rozchodily,obešly všechna knihkupectví a jeden antikvariát.Ve snaze sehnat další z těch knih co mladej chce.Ale nic.Jen ta jediná v balíčku.A druhá pro mě.Neodolala jsem.A tak alespoň ukázněně dočítám tu z pondělka.Hrdý Budžes mě čeká na zítra.A strašně se těším.´
























Pátek.Chumelí!!Ale ani to moc nepomohlo.Při pátku je nějaká nenaložená.Provokuje v autobuse.Odevzdána a já do města.Dlouho se ale chodit nedá.Protivný vítr.A tak konečně v cukrárně otvírám vonávou knížku.Ke kávě ještě čaj -aby to dlouho vydrželo.Pokračuji v šatně.Nad hlavou mi duní muzika ,,Když se načančám". Tak doufám ,že její třída má muziku a mé nenaložené dítě se mi vrátí nadšené.Muzika byla.Ale nadšení ji moc dlouho nevydrželo.Cesta horší než ráno.A pokračuje to doma.Zakázala jsem PC.Tak strašně jsem se těšila na pátek a ted´jen trpím.Snažím se jí rozptýlit vyráběním přání pro babičku.Fláká to.Na poštu odeslat balíček, ale jde ráda.Dokonce je i hodná.Vidina počítače zítra motivuje.Tak jsme to vzaly i přes volební místnost.Na závěr Vyprávěj a můžeme jít spát.Nedaří se mi usnout.Bylo vyhlášeno další téma fotoprojektu.
























Sobota.Vyspávalo by se.Ale mají přijít na odečet ÚT a vody.Už po 8.Tak to tu trochu zkulturnit a vyčkávat.Mladá poučena ze včerejška se chová dle instrukcí.Jen slušně pozdraví a víc si cizích pánů nevšímá.Ráda jsem jí ten počítač pustila.Netrpělivě jsem ji od něho tahala abych už mohla začít fotit.Téma druhého týdne je lidské tělo.Původní nápad s rukama mě až tak neuspokojil.Jenže na ni to bylo moc.Držet ruce nahoře,nestrkat mi tam hlavu.Nakonec jsem zrealizovala nápad pro ni jako modelku v pohodlnější póze.A potom následovalo učení,vaření oběda,úklid.Dnes se mi žalostně nechtělo ven.Tak se nešlo.K večeru už byla protivná a i sama ohlásila,že chce jít spát.



















Neděle.Tak jsme si konečně pospaly.Dopoledne úkoly,vaření.Po obědě už jsem se na procházku donutila.Bylo mrazivo.To bude náročný týden.Doma pěkně v poklidu nachystat věci na zítra,udělat večeři.Byl to nějak krátký víkend.


3 komentáře:

  1. Slzičko a zkoušela jsi shánět i po netu? Antikvariáty existují i netové, kdyby jsi chtěla můžu to se sháněním i pomoci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se ta druhá se smajlíky moc líbí!

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný obrázek pro babičku. A duhu mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat